התקף חרדה – כיצד מתמודדים עם זה?

pexels-polina-zimmerman-3958470

 

הרבה מאוד אנשים חווים התקפי חרדה והם לא תמיד מודעים לכך או אינם יודעים כיצד להתמודד עם זה לטווח הרחוק. התקף חרדה הוא דבר טבעי לחלוטין שיכול להיווצר ברגעים שונים בחיים, מסיבות מגוונות.

בדרך כלל התקפי חרדה נובעים מתחושת לחץ, מתח נפשי, חוסר יכולת להתמודד עם סיטואציה מסוימת, פחד אמיתי מפני דבר מסוים שעומד להתרחש או שאמורים לעשות, תחושה של חוסר אונים, טראומה ועוד. אנשים יכולים למצוא את עצמם מתמודדים עם התקפי חרדה בכל רגע בחייהם, ולא פעם מדובר על סדרה של התקפים שמגיעה בתקופה מסוימת בחיים, מה שמלמד על בעיה רצינית שדורשת טיפול.

מי שאיננו בקי בנושא, צריך לדעת כיצד התקפי חרדה מרגישים ואיך הם נראים מבחוץ, בשביל להבין שזה מה שהוא עובר (או מה שעובר אדם בסביבתו שחווה התקף כזה). בדרך כלל יהיה קושי לנשום באופן סדיר, נשימה כבדה, לחץ בחזה, זיעה, חוסר יכולת לדבר, הלסתות יתחברו ויהפכו נוקשות, רעידות בגוף וכן תורגש תחושת חום עזה. התקפים משמעותיים יכולים להוביל להתמוטטות פיזית.

כאמור התקפי חרדה יכול להיווצר מסיבות שונות. ישנם אנשים שחווים את זה באופן חד פעמי בגלל סיטואציה מסוימת, אך ישנם אנשים שנאלצים להתמודד עם התקפי חרדה לעיתים תכופות יותר, זה אומר שעליהם לטפל בעניין באופן מקצועי.

צריך להבין, מי שחווה התקף חרדה באופן סדיר, מתמודד עם משהו הרבה יותר עמוק מאותה תחושה וחווית פיזית שהוא חווה בזמן ההתקף. שכן הגוף מגיב לתחושה הפנימית, בין אם זו מועקה או כל דבר אחר. אפשר לומר, במובנים מסוימים, הגוף מקרין בעת התקפים חוזרים, שהוא לא יכול לעמוד בזה ואם לא מטפלים בבעיה היא עלולה להחמיר וזה עלול להשפיע מבחינה פיזית, וכמובן מבחינה נפשית.

לפני שנסביר כיצד בדיוק מתמודדים עם התקף חרדה, חשוב להסביר, עצם זה שיש התקפי חרדה לא אומר שיש בעיה נפשית או מחלה. אנשים בריאים, חזקים, מצליחים, עוברים התקפי חרדה לא פעם. זה נכון לגבי ספורטאים, פוליטיקאים, אמנים, אנשי עסקים ועוד. זה כן אומר, שצריך לקבל עזרה מקצועית בשביל לטפל בבעיה ולא פחות חשוב, לדעת כיצד להגיב במקרה ויהיה שוב התקף חרדה. הרבה פעמים אנשים נבהלים ממה שהם חווים בזמן ההתקף, לא פחות מהסיבות שגרמו להופעתו.


איזו עזרה וכלים יש כנגד התקף חרדה

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התקף חרדה הוא טיפול פסיכולוגי בתל אביב או בכל מקום אחר. טיפול אצל פסיכולוג, יאפשר לנו לפרק לגורמים את הסיבות שגורמות להתקף. כמו שציינו, זה יכול להיות משהו שקורה עכשיו, משהו עתידי שאמור לקרות, טראומות מהעבר ועוד. בכל מקרה, ברגע שמתחילים לפרק את הגורמים ולהבין למה בדיוק חווים את ההתקף, קל יותר להתמודד עם הבעיה.

לעיתים אפשר להסתפק בטיפול פסיכולוגי, לא צריך משהו מעבר לזה. לעיתים, הטיפול לבדו לא מספיק וצריך להשתמש בכדורים או תרופות להרגעה. זה תלוי במצב וכן בתכיפות ההתקפים. כמובן שמדובר בתרופות מרשם אשר ניתנות רק על ידי אנשי מקצוע. ייתכן מאוד, שאותם אנשי מקצוע יציעו גם אופציות אחרות, לא תרופתיות, בשביל להתמודד עם ההתקפים, בין אם זה ריפוי בעיסוק או כל דבר אחר.

מעבר לכל אופציות העזרה, חשוב להבין, התקף חרדה הוא לא דבר רע בהכרח, הוא לא מלמד שום דבר על עצמנו ועל היכולות שלנו ובוודאי איננו דבר שלילי. אם לומדים להתמודד ולחיות איתו, אפשר להתגבר עליו.

 

שתפו פוסט זה
ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים
תלתלים
בלוג
התרת קשרים בשיער: אילו שיטות עובדות באמת ואילו כדאי להימנע מהן

האם אי פעם מצאת את עצמך מנהל מלחמה נגד סבך קשרים שלקח את השיער שלך כבן ערובה? אתם לא לבד. עבור רבים, תהליך התרת הקשרים בשיער הוא חוויה מתסכלת, והופך את מה שאמור להיות שגרת טיפוח פשוטה למשימה הרקוליאנית. עם זאת, מתחת למאבק הזה מסתתר לא רק סיפור על חוטים קשורים, אלא הזדמנות לאמץ את אמנות הטיפול במנעולים שלנו בחוכמה ובחום.

מוצרים למטבח
בלוג
המדריך המלא: מוצרים חכמים למטבח שיעשו לכם חיים קלים יותר

זמזום החדשנות הפך את המטבחים של ימינו למרכזי טכנולוגיה, שבהם נוחות פוגשת מודרניות בכל פינה. חלפו הימים של הכנת ארוחות עתירות עבודה והתאמות ידניות. במקום זאת, אנו מוצאים את עצמנו מוקפים במכשירים חכמים שנועדו להפוך את ההרפתקאות הקולינריות שלנו לא רק למהנות יותר, אלא יעילות להפליא.

קוסמטיקאית
בלוג
החיפוש אחר הקוסמטיקאית המושלמת: המסע שלי

כאשר החלטתי לראשונה למצוא קוסמטיקאית חדשה, התחלתי לשאול חברים ובני משפחה המלצות. חיפשתי באינטרנט גם ביקורות ודירוגים של מכוני יופי מקומיים. היה לי חשוב למצוא מישהו מנוסה, מיומן ובעל מוניטין טוב.

כירורג פלסטי
בלוג
5 טיפים למציאת כירורג פלסטי מומלץ

התחל על ידי מחקר מנתחים פלסטיים באזור שלך וקריאת ביקורות מקוונות של מטופלים קודמים. חפש משוב חיובי ודירוגים גבוהים שיעזרו לצמצם את האפשרויות שלך.